Selasa, 7 Jun 2011

Hati sakit....

           Sensitifkah diriku ini? Marahkah aku pada sidia? Wajarkah aku mendiamkan diri atau ia akan menjadikan sakit ini lebih parah? Atau sebenarnya dia tak pernah mengerti ataupun tau apa perasaan yang berbaur dalam fikiranku yang sedang bergejolak dengan emosi ini. Atau sebenarnya ini adalah masalah dalaman diriku sendiri. Dan tak perlu untuk aku melibatkan dia untuk segala apa yang dia rasakan tidak penting dan tidak ada kaitan pada dirinya. Sedangkan aku merasakan ianya sangat penting...sangat penting. Atau aku sudah tidak penting baginya? Hanya dia yang ada jawapan itu, tapi dia tidak tahu aku mempunyai persoalan itu pada waktu ini.
           
            Rasanya aku perlu beralah lagi. Demi untuk kebaikan aku mesti mengalah. Mengalah tidak bererti kalah, beralah mungkin akan akan kutemui ketenangan disebalik kekalutan hati ini. Arrgh hatiku cepatlah engkau sembuh dan jangan kau tinggalkan parut walau sedikit pun....Sabarlah duhai hati....Sesungguhnya sabar itu separuh dari iman. Amat besar ganjaran untuk orang-orang yang bersabar....Semoga orang yang menjadi kesayanganku akan tetap teguh menyokongku....kerana setiap hembusan nafas yang Tuhan nikmatkan kepada ku adalah untuk melihat kebahagiaanmu di dunia ini dan di Akhirat kelak insyaAllah. Maka tidak penting untukku membuang masa mendodoi hati yang lara ini. Pasti ini semua bersifat sementara... Semoga aku diberi kekuatan dalam menghadapi kehidupan seharian. Sesungguhnya dugaan ini amat kecil duhai hati....

2 ulasan:

  1. biasalaah hidup ni xsemuanya sempurna. Xpe semuanya dah kembali aman dan normal...

    BalasPadam