Selasa, 6 Disember 2011

Balik kampung...cuti pjg...

           En. Hubby tukar kerja...so ada gap seminggu before masuk tempat baru....apalagi enjoy...Tak ke mana pun, balik kampung je sempena cuti awal Muharram. Aku biasalah baki cuti rehat kan byk...yelah selalu nk cuti ada kelas tiap hari. So sekarang la masa nk cuti. Sebelum balik kampung pada hari Sabtu pagi singgah umah abg ipar kt Puteri Wangsa amik MIL yg dh hampir seminggu menjaga birasku dalam pantang. Tahniah kak yati dengan kehadiran baby Khalida. Rasa tak sabar plak nak bersalin asik tgk new baby je.

          Balik kampung pun xde ape sgt...tapi dapat berita kurang menarik, bila abah bgtau dia kena angin ahmar...nampak muka lain dah. Tapi alhamdulillah sbb takde darah tinggi maka abah masih gagah bergerak dan bekerja. Cuma katanya bahagian muka sebelah tak terasa. tapi setelah berjumpa doktor dan berubat kampung dah semakin ok. Semoga abah cepat sihat....tiba-tiba jek teringat kat mak...

          Hari Ahad ronda-ronda Batu Pahat...rasa mana ada tmpt jual brg baby mesti aku singgah tapi tak beli apapun...just survey jek...tak taulaa nak survey bape kali baru nak beli. Pejam celik nak bersalin dah nanti...perut pun dah start menunjukkan isinya ni...baby sedang giat mengembang...mama tgh sedap mkn pulak...tapi yg aku rasa lawak, dikelapangan yg ada ni  nak tgk wayang hajatnya...saja nk bawak Hanis tgk Happy Feet. Tapi betullah en. Hubby ckp wayang tutup atas arahan Jabatan Agama katanya. So meloponglah aku....

waa...ayam hot n spicy sudah kembali...dan aku sudah mula bole terima ayam semula setelah beberapa bulan  aku tak langsung menjamah ayam walaupun hirisan ayam kecil dalam mee goreng...

             Balik kampung yang seronok adalah jumpa adik beradik dan anak-anak sedara...alhamdulillah semua ada kecuali kak lela yg sentiasa bz itu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan