Isnin, 19 Disember 2011

Hujung minggu:hujan menemani...

            Rasa cepat je hari berlalu dah bertemu semula dengan sabtu dan ahad....tapi bila cuaca yg kurang mengizinkan aktiviti pn terbatas. Nak gi bershopping sakan aku dan en. Hubby mmg tgh kering...hiiii nasib baik harini dah gaji. So byk masa diabeskan di rumah. Tapi ada gak keluar...kesian kat Hanis klu asik terperap kat umah, pasti akan buat hal jek...

            Pagi-pagi lagi kami dah keluar ke Klinik Kesihatan...lupa apa namanya tp yg dkt2 ngan HSI. En. Hubby yg matanya ditumbuhi ketumbit (ntah betul ke tak namanya) dan berbiji di kelopak siap bernanah tapi menurutnya tak sakit. Tapi aku yg melihat ni risau...suh gi klinik bertangguh. Ni je laa masa yg ada, kami pergi klinik kesihatan je, jimat kos atau lebih sesuai kedekut... Tapi ok gak sbb pagi lagi dah sampai patient pn tak ramai. Balik dari klinik nak round jusco or tesco tak bukak lagi sbb jam baru menunjukkan 9.00am. Kami terus ke Kota Tinggi cari tmpt sarapan then sempat agk singgah Pasaraya Hari-hari. Mengumpul koleksi baju pregnantku laaa...pergi pasar balik terus masak....

            Pada hari Sabtu hanya gerimis dan mendung...hujan jarang. Tapi masuk malam dan Ahad hujan lebat walaupun tak sepanjang masa. Aku menghabiskan masa dgn menjahit....Huhu kandungan dah masuk bulan ke6. Risau persiapan tak berapa nak ada, jadi dah aku bukaklah mesin jahit lama mak aku tu drp berkarat...aku guna utk menjahit sarung tilam dan bantal utk adik Hanis dalam perut ni....tapi awal je aku bersemangat....belum pun siap mesin jahit buat hal....klu mesin jahit tu kecik dan ringan aku dah hempas ke lantai rasanya....uik sabar lin....mgkin mesin jahit nak berehat ataupun aku yg dah penat dan perlukan rehat...Hanis plak meragam dan asik cakap..."mama jom jalan" bila ku katakan hujan "mama jom naik keta" adui  betullah dia ckp kereta ada kan. Oleh kerana sampai ke tghari aku menjahit aku pn ajak en. Hubby makan kt Mc D...tak larat dah nak masak. Hanis lah yg paling happy.

tgk tu sibuk nak jadi model utk tilam adik dia...ni mmg sah nak kena buat gak cadar dan sarung bantal baru utk dia. Takut nanti jeles kat adik dia...harapan aku mesin jahit tu tak buat hal selalu...alahai...

            Esok outstation ke melaka...aduii tak sanggup nak tinggalkan Hanis walaupun cuma 3 mlm. Tapi apakan daya tuntutan tugas. Minggu dpn 2 mlm lagi kena pergi semula melaka utk sambung tugas tapi di Kolej Komuniti yg berbeza. Weekend kita jumpa ye sayang. nanti mama bawak jalan-jalan....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan