Selasa, 27 Disember 2011

Shopping barang baby....

           Uiiii shopping bunyi cam best je kan...tapi klu shopping duit ada berkilo2 mmg best hihi. Membeli tu nampaklah ada brgnya. Tapi tak sangka aku pergi 3 tempat pada hari Sabtu nan indah yang lepas. Keluar umah dalam kul 11pagi dlm keadaan kelaparan terus menuju ke KFC...hiiii malas buat sarapan lah ni...Lepastu kami terus menuju ke The Store dapatlah aku capai 2 psg baju baby size 6month. Saja taknak beli newborn sbb Hanis dulu diperingkat awal sgt pesat peningkatan berat badannya. Yelah BF sepenuhnya kan dlm pantang. Lagipun baju kakak Hanis baby masih byk yg elok....cuma byk pink colourlaaa. Tapi aritu scan doktor kata perempuan...tapi hati aku ni taknak caya 100%. Takpelah klu lelaki pakai lah yg warna lain.

        Dalam cuci mata kat The Store tu boleh plak si Hanis berak...so lepas bawak dia cuci malas nak masuk balik ke pasaraya. Kami pun terus ke kereta utk menuju destinasi seterusnya. Masa aku berada kat Melaka lagi aku dh pesan kt en. Hubby sabtu ni jom gi Larkin teringin nak rasa mkn kacang pul yg aku selalu dgr je...nmpk dan mkn tak penah. Tapi kami pergi solat dulu di surau berhampiran Medan Selera sebelah Bomba tu...Kemudian makan...mmm bagi aku biasa je rasanya, mungkin mmg ada org yg sgt2 menggemari mknn sebegini tu yg mereka memperkatakannya. Tapi lepaslah hajat aku nak rasa kacang pul ni...

hah ni laa dia kacang pul ye. Makan dgn roti rupanya huhu baru aku tau.

           Bila perut dah kenyang aku pun teruskan misi shopping...destinasi seterusnya Mydin. En. Mydin kami dtg dari jauh semata-mata nak membeli keperluan brg mandi. Ntahlah bagi aku kat Mydin jauh lebih murah dari kat tmpat lain brg seperti sabun, shampo, mandian dll. Mydin seperti biasa sesak dgn manusia lebih-lebih lagi nak abes cuti sekolah ni... mana-mana tempat semua buat promosi jualan kembali ke sekolah. Aku ni anak tak sekolah pun menyibuk sama.

            Ok selepas Mydin kami ke Plaza Angsana yg juga sesak ni. Niat aku nak beli kain cotton flannel utk bedung baby. Tapi malangnya abg kat Kamdar tu ckp dulu mmg ada...tapi skrg takde dah. Alahai keciwa sungguh hati ini. Tapi aku tetap masuk ke pasaraya UO.  Beli brg keperluan baby sikit. Walaupun mata ni rambang je tgk tapi aku beli ikut keperluan bukan nafsu. Hanis mmg dh penat dan asik buat perangai, aku mmg malas nak amik tau sbb aku tau ayah dia yg terpaksa mengambil tau...huaaa zalimnya mama....

tgklah tu...ape je yg dia mintak. Tu belum part dia melalak mintak belon sbb nmpk budak2 lain pegang belon. Arrrgh...Hanis....pening mama, tapi ayah lagi pening kot walaupun nmpk maintain cool jek.

        Sebelum balik kami solat dulu sbb mmg dah ptg sgt. Tapi sempat gak kami singgah kedai kain yg lain bertanyakan cotton flannel tu. Tapi mmg takde. Masuk kereta jam menunjukkan hampir pukul 7mlm. Elok kereta bergerak Hanis terus tido penat sgt dah tu. Balik singgah beli cucuk2 kt tmpt  biasa, sbb aku pn merasa kepenatan dan pastinya aku takkan larat nak masak. 

         Tepat pukul 9.00mlm barulah kami sampai umah. Solat Maghrib pn kt jalan, sbb mmg tak sempat nak solat kat rumah. Penatnya tak terkata tapi bila nak menyimpan dan tgk brg yg dibeli rasa happy...nak sambut org barukan rezeki Allah mestilah gembira. Anak mama moga sihat selalu...Hanis pun sayang baby selalu....zzzzz

Tiada ulasan:

Catat Ulasan