Selasa, 6 Disember 2011

Ombak Rindu

            Pernah baca novel ini? Tak pernah ke...jom tgk movie jom klu rasa malas nak membaca. Actually novel ni aku baca masa zaman sekolah menengah dulu. Kak lela lah yg promote kat aku. Kawan-kawan kata aku ni lmbt...membaca novel macam mengeja. Hihi mmg lmbt pn...klu baca laju aku kurang feel dan faham. Sebab tu lah aku jarang baca novel...tapi novel ni mmg aku baca dan aku sgt suka...Jalan citer kisah Ombak Rindu ni sgt menarik...mengisahkan Izzah gadis malang yg akhirnya berjumpa juga dgn cintanya.

            Abes jek solat maghrib hari sabtu yang lepas kami bersiap utk keluar tgk wayang...yela cuti awal Muharram tak jadi kan tgk wayang. Mujur en. Hubby layan gak aku ajak tgk citer cintan cintun ni...Hujan sgt lebat beserta angin dan kilat...basah suamiku tatkala menutup pagar rumah. Tapi ombak dadaku yang sgt merindui kisah izzah telah tersemat utk diakhiri pada mlm itu juga...maka kami redah hujan lebat itu...
utk mama, ayah dan Hanis...

beli tiket dulu....kat cni org tak ramai...risiko tiket abes tu memang takdelah...

sementara menanti tayangan....

bole plak anak dara mama ni joget kat stage sesuka hati dia...mama tak nak Hanis jadi penyanyilah...jadilah ustazah...ni pun menanti waktu tayangan

           Akhirnya berjaya kami menonton sehingga tamat. Maklumlah Hanis ada bersama kan...dahlah menonton filem bukan genre yg sesuai utknya(bukan kartun/filem animasi). Walaupun dia asik buat bunyi-bunyian dan asik ajak balik tapi kami bertahan sampai citer habis....Best, berderaian air mata aku yg mmg pernah digelar ratu airmata ni...walaupun awalnya Harris(Aaron Aziz) adalah lelaki yg tidak baik...tapi dia sgt berubah setelah mula mencintai Izzah (Maya Karin). Airmata yg sgt kerap mengalir dari seorang lelaki menunjukkan betapa sayang dan cintanya dia pada Izzah. Akhirnya cinta itu jadi milik mereka tanpa ada halangan lagi dari sesiapapun. Jalan cerita memang sama spt novel. Best ending....klu novel ada sambungan...filem ada ke tak yek?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan