Khamis, 3 November 2011

Aktiviti bersama...

            Hiiiii...lama takde entry...malaskah, sibukkah atau takde ape nk dibebelkan di sini. Rasanya semua sebab tu adalah sikit, malas pun iye, sibuk pun iye takde citer tu tipu..cuma takde citer yg selain biasa. Huhu takde yang special pun. Adake entry aku yg special??heeeee. Tapi sejak pregnant ni aku mmg selalu malas. Camne ye nak mengatasi masalah ni, risau plak anakku dlm kandungan ni terikut perangai buruk mak dia ni. Mintak jauhkanlah, baby ikut yg baik je yek...

            Sebab selalu perangai buruk tu jadi selalu laa dapurku tak berasap...makan kat luar, bungkus, atau mkn yg simple jek yg mudah disediakan. Tapi hujung minggu yg lepas aku ajak en. Hubbyku jalan-jalan. Yala minggu ni dia sgt sibuk selau balik mlm kdg-kdg pagi...hari sabtu dan ahad pn kerja...tapi aku dah pesan awal-awal mlm minggu waktu kita sefamily bersama...takdelah gi tempat yg best sgt pn...kami menuju ke medan yg menjual makanan spt yong tau fu dan seangkatannya. Aku gelar makanan tersebut cucuk-cucuk, sbb dia letak mknn tu spt sate cucuk pada lidi...gerai diorang ni kt van masing-masing. Area dekat-dekat dataran JB. Mmg happening tmpt tu...ramai sgt manusia dan aku yakin sebahagiannya adalah warga singapore...

           Tapi aku tak mkn kt situ...bungkus jek pastu lepak kt tepi pantai Lido sambil menyaksikan kereta yang lalu lalang dan sekali-sekala melihat bot kecil para penggemar pencari sumber laut...kami lepak dan mkn kat sana...ntahlaa ni dh kali kedua aku pergi...rasa tenang, tak macam kat Danga Bay banyak hiburan tapi selalu sakit mata tgk pemandangan yg kadangkala kurang mengenakkan.

Ni lah dia yang aku gelarkan cucuk-cucuk...sedap tau sesuai dgn harganya tapi kuah dia plak kureng...len kali beli kat van yang lainlah....

Hanis tak sabar dah nak merasa...tapi biasalah dia exited jek lebih...pastu bape ketul jek dia makan...

tapi meet ball tu semua dia nk abeskan sorang...mama pn nak gak...

makan sikit pastu leh plak duk menari berpusing-pusing, risau sgt kalau dia berlari ke jalan raya....kereta yang lalu lalang mana ada yg slow...


Hanis yang memang semakin manja ngan ayahnya. Mama dia garang dan malas layan dia sekarang ni...sian dia kan....

Tapi Hanis tetap sayang mama kan.....

Dapat gak....susah nak snap gambar bersama....bukan mudah nak dapat saat sebegini lebih-lebih lagi bila en. Hubby tu bz....


Gambar ni takde kena mengena ngan aktiviti di atas...Tgk tu...sdp kami meratah ketam air tgn en. Hubby...dia yg order ketam fresh kt kawan dia, dia yg bersihkan dan masak...aku main order jek dan makan...sungguh aku mmg belum layak utk jadi isteri mithali...tq my dear...i luv u forever lahhh (gambar tak begitu cantik dh mkn hampir habis baru ingat nak snap gambar...dh comot-comot mangkuk tu....)

              Walaupun en. Hubby bz tapi rasanya dia tak pernah mengeluh dgn perangai mengandungkan anak keduaku ni. Dia layan je aku...harapannya cptlah perangai burukku hilang...agar lebih sejahtera keluargaku...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan