Isnin, 12 September 2011

Marhaban ya Marhaban...

            Lamanya membisu...sibukkah aku. Sibuklah juga bila kerja kita akan dipantau dan disemak pada satu tarikh yg ditentukan...tapi taknak lah citer pasal kerja...bosannn. Raya...ooo ye Syawal belum berakhir. Seminggu beraya dikampung bila dah start keje beraya di rumah kita sendiri plak laa...jenguklah jiran tetangga, opismate...open house...

            Nak cite ni mlm tadi pengalaman pertama aku menyertai marhaban. Oleh kerana org baru di taman ni en. Hubby ckp "joinlah marhaban tu dahlah xkenal jiran tetangga pastu tak nak campur plak ngan aktiviti diorang" maka aku pn ikut serta laa marhaban yg ada lelaki+wanita+kanak-kanak...wah meriah bkn main, xmuat rumah. Tapi yg aku tak larat...abis membaca marhaban dan doa utk tuan rumah bergegas plak ke rumah seterusnya dan seterusnya. Weh xsempat aku nk meneguk air. Hanis plak sentiasa nak di depan...dia akan masuk umah seterusnya walaupun aku masih diluar...masuk umah ke lima aku dah rasa termengah2...umah ke 6 or ke 7 aku surrender...kepala pening ditambah pening bila hanis dah semakin menarik perhatian semua org...dan aku pn balik umah. Mintak maaf jiran tetanggaku aku xlarat...mlm lain aku sambung...tapi rumah kami ni jgn lupa singgah...

            InsyaAllah thn lain klu masa tu bkn dlm lingkungan morning sickness aku akan join marhaban dgn bilangan umah yg lebih byk...huhu harap2lah...Tapi marhaban ni sgt baik dpt mengiratkan persaudaraan sesama Islam....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan